Így keresd meg első milliódat ingatlanközvetítőként!

első millió

Így keresd meg első milliódat ingatlanközvetítőként!

A legnehezebb kezdőként, hogy annyi mindent kell hirtelen csinálnod és ezt az elején, amikor elkezdted, nem is gondoltad volna. Ilyenkor eszedbe jut, hogy Jézusom! Ez jó ötlet volt? Hogyan lesz meg az első millió? Hogyan leszel jó ingatlanközvetítő?

Nyugi, igen, jó ötlet volt, csak építkezz tudatosan és meglesz az eredmény!

Gyakorlás

Ugye azt már korábbi bejegyzésekben írtam, hogy 0-ról egyedül nem javaslom, hogy elkezdj ingatlanozni, mert túl sok olyan dolgot kell kitalálnod egyedül, amit már mások kitaláltak előtted, és hosszú évek alatt hatékonyra fejlesztették. Szóval , amikor elkezdesz egy cégnél dolgozni, minél többet gyakorolj a rendszerben, amiben dolgoznod kell. Például én csináltam videókat, amikkel tanítom a kezdőket, mert ezt akármennyiszer vissza tudja nézni és nem érzi kellemetlenül magát, hogy már megint kérdeznie kell ugyanazt. Javaslom, kérj meg egy profit, vagy a mentorodat, hogy készítsetek egy-két ilyen videót és otthon tudsz gyakorolni. Ha papír alapon dolgoztok még, akkor a nyomtatványok kitöltését gyakorold. pl.: megbízás kitöltés egy tulajdonos, kettő, vagy három esetén, majd ugyanezek meghatalmazóval, egyre bonyolítva. Ha digitálisan, akkor az oktató programban vedd végig ugyanezeket. Így sokkal komfortosabb leszel a megbízáskötéseiden. Nincs annál rosszabb, amikor az ingatlanközvetítő még a papírokat sem tudja kitölteni.

Tájékozódás

Határozd meg, hogy mivel szeretnél foglalkozni. Lakásokkal, házakkal, illetve panelokkal, téglákkal, illetve mely területen. Javaslom, ott dolgozz, ahol rutinosan mozogsz és van helyismereted. Bújd a hirdetési oldalakat és a céged informatikai rendszerét és csinálj összehasonlító elemzéseket, hogy nagyságrendileg mi az az átlagár adott ingatlan típusoknál, amikkel számolj. Ezek adnak egy képet a területeden hirdetett ingatlanokról is és a hirdetési árukról. Kérdezd meg az irodádban ülő vén rókákat, hogy mit gondolnak azokról, amiket számoltál.

Én 23 évesen, amikor kezdtem ingatlanozni, a 3. kerületben mozogtam rutinosan és a 2. kerületi irodában helyezkedtem el. Első naptól kezdve, amikor csak szabad időm volt kocsival jártam a 2/A kerület utcáit és tanultam a városrészeket, utcákat. Nagyon sokat számított, már az első tárgyalásaimon is.

Megbízásszerzés

Ezt szögezzük le, hogy az egyik legalapvetőbb és legfontosabb feladatod ingatlanközvetítő -ként. Képzeld el, hogy nyitsz egy boltot, amibe nem veszel árut és hétfőn reggel grand opening. Érdekes arcot fog vágni az első betérő vásárló, ha nem talál bent semmit. 🙂 Egy hálózatnál nem ennyire fekete, vagy fehér a dolog, mert többnyire keresztértékesítés van és tudod mások ingatlanjait árulni, már az első napon is. Az elejétől kezdve koncentrálj a terület specializációra!!! Nem mindegy, ha van egy városrészben 10 ingatlanod, vagy ha egész Budapesten van ennyi! Szóval hamarabb meg lesznek az első eladásaid, ha azonos területről vannak ingatlanjaid, mert hasonló lesz a vevő köröd igénye is.

Hogyan szerezz árut?

Mindenki valami misztikus dologként fogja fel ezt a hideg híváskérdést. Őszintén mondom, hogy ez egy nagy marhaság! Ezt úgy kell felfogni, mint egy szimpla barátkozó telefonbeszélgetést. Még csak nem is kell az ingatlan témánál maradni a telefonban. Az elsőknél nyilván izgul az ember, ez természetes, de aztán ez úgyis elmúlik.

Na az önismeret. Én egy kedves, humorérzékkel rendelkező, szinte mindig pozitív ember vagyok :), és nagyon nehezen törnek le. Felhívom az ingatlan hirdetőjét és megpróbálok beszélgetni vele. Emberi hangot keresve és éreztetve, hogy én is ember vagyok. Ugyanaz a célja neki is, mint nekem. Csak nekem több időm van erre és sokkal hatékonyabban el tudom intézni, arról nem is beszélve, hogy ismerem az eladási árakat is a piacon, nem csak a kínálati árakat, mint Ő. Ja, és vannak vevőim, tehát tudom, kit kell felhívnom, míg Ő csak hirdet!

Azt tisztázzuk, hogy nem mindenkinek van rám szüksége és ezt én is tudom, ezért nem erőszakoskodom senkivel és nem sértődöm meg a visszautasításon sem. Inkább adok egy két jó tanácsot a hirdetéséhez és barátságosan elköszönök és megkérem, mentse el a számomat, vagy elküldöm SMS-ben.

Hirdetés

Erre érdemes nagy hangsúlyt fektetni! Kérdezd körbe a kollégákat, hogy a Te területeden, mik a működő internetes hirdetési portálok. Ha ez megvan, tárold el a kisagyadba.

JÓZAN PARASZTI ÉSZ!

Ehhez nem kell ingatlanosnak lenni!

El akarok adni valamit.

  • Célcsoport?
  • Hol éred el?
  • Hány fronton tudod elérni?
  • Hogyan éred el hatékonyan?
  • Mekkora a kereted?
  • Mik érik meg a legjobban?

Példa:

III. kerületi, 6. emeleti, 2 szobás panel lakás Békásmegyeren.

Célcsoport: Fiatal párok, akár 1 gyerekkel is még. Egyedülálló idősebbek, mert kisebbre váltanának, de igényük a külön hálószoba. Elváltak, akiknek a költségek miatt most ez egy kényszer megoldás. Ha valakit kihagytam, bocsánat.

  • Fiatal párok: ingatlan.com, Facebook, nagyon fiatalok Instagram, de nekik a szülők veszik szóval facebook és COM.

Idősebbek: helyi újság, flyer, szórólap, vagy gyerekük, unokájuk keres, tehát Facebook, COM, ingatlanbazár, ingatlanok.hu.

Elváltak: 40-es korosztály, Facebook, COM, egyéb internet.

Mik a közös elérési helyek, ahol a legtöbben összefutnak?

  • com
  • Az a portál, amit éppen nyomnak a tévében. Mert azoknak megemelkedik a látogatottsága.
  • szórólap, flyer a környéken. Postaláda, oszlop, autószélvédő, piac környéke.

Bárki bármit mond, azt gondolom, az működik, amibe energiát és időt teszel! Nekem, amikor nem volt a netről hívásom, saját kezűleg szórtam esténként, vagy ragasztgattam. OK, nem volt családom és rettentő motivált voltam. És ami nem elhanyagolható, hogy senki nem csinálta, hanem kinevettek sokszor. 😀 Én is Őket, amikor szórólapról adtam el Solymáron panelt! Sokan széttárják a karjukat, hogy jajj a net-ről nem jönnek hívások az ingatlanjaira! OK! De akkor mit csinálsz? Keresek más utat és kész… Ebben különbözik egy jó ingatlanközvetítő a többitől!

Üzletzárás

Igyekszem az ügyfeleim igényeit folyamatosan figyelni, hogy hogyan változik és mi az, ami számukra a legideálisabb megoldás lesz. Ezt tartom szem előtt az üzletzárásnál is. Van, hogy szükséges egy kezdőlökés nekik, van, hogy csak megerősítésre vágynak, van, hogy inkább vissza kell tartanom Őket egy ballépéstől. Én olyan ember vagyok, aki szeret nyugodtan aludni és felelősséget vállalni a munkájáért.

Fesd le a bemutatáson és üzletzárásnál is, hogy milyen lesz ott élniük. Így bele tudják magukat képzelni, és tudnak dönteni.

Könnyű az üzletzárás, ha biztos vagy Te is és általad az ügyfeled is a döntésében. Szóval sok empátia és ismerd meg az ügyfeled.

A héten várakoztam egy tulajdonosra egy új parcellázású részen és közben szóba elegyedtem az utcán egy hölggyel, akiről kiderült, hogy egy ottani több száz milliós háznak a belsőépítészetét és kivitelezését vezényli. Arról beszélgettünk, hogy mennyire rokonszakma a miénk. Meg kell ismernünk az ügyfelünket és beleképzelni magunkat az életébe ahhoz, hogy olyan tanácsot tudjunk adni, amivel elégedett lesz hosszútávon. Ebben rejlik a jó ingatlanközvetítő sikere.

Szerintem ezzel a mentalitással tud egy ingatlanértékesítő az első millión is bőven túljutni és egy sikeres karriert építeni az ingatlanközvetítő szakmában.

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló cikkek:

5+1 tanács, hogy jobb ingatlanközvetítő légy.

Így leszel kezdőként profi ingatlanközvetítő.

Ha további kérdésed lenne, keress bizalommal!

Havas János

Vezető Értékesítési Tanácsadó, Tulajdonos

Telefonszám

+36 30 870 0880

Ha tetszett a cikkem, oszd meg barátaiddal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Kapcsolat

Maradjunk kapcsolatban

Copyright © 2019 Kreatív Ingatlan kft.