Ingatlan eladás 2. lépése

hirdetés feladás

Ingatlan eladás, Hirdetés, ügyfélfogadás

Íme a második lépése az ingatlan eladás folyamatának. Ha megvagy a korábbi bejegyzésemben írt tájékozódással, amit ITT olvashatsz.

Jöhet a következő lépés, amivel az érdeklődők figyelmét vagy megnyered, vagy baráti beszélgetések negatív példájaként hozzák fel a te ingatlanod is.

Ez nem más, mint a hirdetésed összeállítása és a marketing stratégiád felállítása.

Az első, amit a keresendő ingatlan alapparaméterei beállítása után megnéznek az érdeklődők és eldöntik, hogy egyáltalán rá kattintanak-e az nem más, mint a fénykép.

„Egy jó hangulatú kép többet mond minden szónál!”

Fotózás

Így nem véletlen, hogy az első tanácsom és a sikeres értékesítésed első bástyája a letisztult, szép fotó készítése.

Ugye, amikor felmész a lakáshirdetéseket böngészni, te is kritikusan nézed a fotókat? Ez alapján elképzeled a tulajdonost. Na ez az, amit el kell kerülnünk eladóként!

Ne azon töprengjen a vevőjelölt, hogy ki élhet itt, hanem azon, hogy Ő el tudja-e képzelni magát a lakásunkban. Legyen minden homogén! Legyen elpakolva és mutassa a lakás funkcionalitását. Emeljük ki a lakás előnyeit! Lehetőleg fekvő képet készítsünk, mert az informatívabb a tér szempontjából. Nem a padló és a plafon érdekel senkit, hanem a tér és a lakás benapozottsága!

Hirdetési portálok

Ingatlan függő, hogy melyik ingatlan hirdetési portál működik a legjobban.

Ha nincs időd, akkor egy portálra koncentrálj! Nagyobb értékű ingatlant nagyobb eséllyel adhatunk el a piacvezető portálok segítségével, vagy az OTP Ingatlanpont nagy látogatottságú portáljával, mint egy alacsonyabb megtekintésszámú hirdetési oldallal. Fontos, hogy kezeljük a hirdetésünket, figyeljük, hányadik oldalon helyezkedik el a keresőben, mert minden oldallal romlik az esélyünk a hirdetésünk megnyitására.

Van aki az ingyenes portálokat helyezi előtérbe és inkább több helyre teszi fel eladó ingatlanját. Ez szerintem költségesebb, mert sokkal több szabadidőnket töltjük ezzel, mint amennyi pénzt költenénk egy fizetős oldalra. De ez is járható út, aki szeret sokat dolgozni és keveset fizetni.

Tipp: Szépen berendezett, vagy egyedi otthonunkkal érdemes felkeresni otthon magazinokat, újságokat ezzel is reklámozva portékánkat. Mindenki olyat szeretne, amit ott lát és még kapóra is jön, ha a mienk eladó. Ismerek olyan fotóst, aki segít ügyfeleinek bekerülni ügyfeleinek ezekbe az újságokba.

Hirdetési szöveg

Milyen a jó hirdetési szöveg?

Ami informál, nem néz hülyének, víziót fest az érdeklődő fejében, kiemeli az ingatlan előnyeit, de nem viszi túlzásba és nem utolsó sorban telefonálásra késztet. Könyörülj a vevőkön és ne most kezdj bele egy költészeti pályába, csak írd le a lakásodról, mit érdemes tudni. 😀

  • Figyelemfelkeltő bevezetés, ami a célközönséghez szól.
  • Kívülről befelé haladva, leírva: környék, közvetlen környezet, ház kívül, lépcsőház, lakás paraméterei. Mikor volt felújítva, ez mire terjedt ki, vagy ha nem volt felújítva, akkor mit lehetne átalakítani, ami jobbá tenné a lakást. Valamit hagyj ki! Közös költséget pl, hogy felhívjanak. Legyen információ éhségük még! Ez nem befolyásolja a döntést, tehát nem fognak haragudni, hogy nem írtad bele, de lesz miért felhívniuk.
  • Írd le kiknek ajánlod. (Mindenkinek, aki ilyet szeretne… 🙂 )
  • A végén buzdítsd őket telefonálásra!

Látod? Ez gyerekjáték! Ingatlanosnak születtél! 🙂

Érdeklődők szűrése telefonban

Tulajdonosként ez egy fokkal nehezebb ügy. Az Ingatlanközvetítőnek más a viszonya az érdeklődővel, nincs akkora érdekellentét köztünk.

Alapvetően motivációt kell felmérned:

  • Van-e pénze? El kell-e még adnia valamit a vásárláshoz?
  • Mennyi időn belül tudna költözni?
  • Ő-e a döntéshozó, vagy valaki más is részt vesz a döntés meghozatalában?

Azonban, ahhoz, hogy ne legyen nagyon visszatetsző és ne veszíts tulajdonosként, már a megtekintés előtt bizalmat az érdeklődő szemében, szerintem inkább időpontot tudsz csak egyeztetni.

Érdeklődők fogadása

Én mindenképpen a ház előtt találkoznék az érdeklődőkkel, már csak biztonsági szempontból is. Ha nem szimpatikusak, vagy rossz érzésed van, itt könnyebben ki tudsz hátrálni a szituációból, mint a lakásodon belül.

Na, de előre szaladtam!

A lakást minden esetben készítsd fel a megtekintők fogadására!

  • Pakolj el mindent. (Lehetőleg az általad megszokott asztal sarkán lévő nagy irathalmazt is. A kupis szobát is! A konyhapultra kirakott mindenfélét is!)
  • Legyen tisztaság és finom illat.
  • Szellőztesd át a lakást.
  • Tegyél be egy halk zenét. Az apró kellemes benyomások teszik sikeressé a megtekintéseket.
  • Ruhaszárító 2-3m2-rel csökkenti a teret, a térérzetet 5-10m2-rel. Tedd el!
  • Húzz fel minden redőnyt és húzd szét a függönyöket, minél világosabb legyen a lakás.
  • Ha állatod van, (kutya, cica) addig valaki vigye le sétálni. Sajnos sokan allergiásak rá és ez megkeserítheti a nyugodt ingatlan nézésüket.

Után követés

Ebben tud segíteni egy profi ingatlanközvetítő!

Tulajdonosként addig van kapcsolatod a vevővel, amíg bejön, megnézi és kimegy a lakásodból. Ezt követően hiába hívod fel, nem nagyon tudsz eredményt elérni. Vagy visszajön, vagy nem.

A közvetítő, ha látta, hogy tetszett nekik az otthonod és ügyes, akkor ehhez fogja hasonlítani a többit és gyorsan egyeztet még egy időpontot egy újabb megtekintésre veled. Tudja párosítani az igényeiket a lakásod adottságaival és bele tudja helyezni a családjukat képzeletben a lakásodba.

A következő bejegyzásben haladunk tovább az ingatlan eladás folyamatában!

Bízom benne tudtam segíteni pár hasznos ötlettel, ha tetszett, olvass tovább a témában az oldalon!

Ha további kérdésed lenne, keress bizalommal!

Havas János

Vezető Értékesítési Tanácsadó, Tulajdonos

Telefonszám

+36 30 870 0880

Ha tetszett a cikkem, oszd meg barátaiddal is:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kapcsolat

Maradjunk kapcsolatban

Copyright © 2019